Przejdź do głównej zawartości

Zajęcia przyrodnicze w języku niemieckim

W zajęciach przyrodniczych w języku niemieckim uczestniczyli uczniowie klasy 3d z SP1 w Bogatyni wraz z wychowawczynią i nauczycielką języka niemieckiego.
Tematem zajęć było „ Życie na łące”. Zajęcia przeprowadziła pani Doris Schwetz, pracownik
dydaktyczny ogrodu oraz jej praktykantka pani Lena.
Zajęcia odbyły się w plenerze, na łące w ZOO. Pierwszym zadaniem był spacer na
boso z zamkniętymi oczami. Dzieci ustawione w węża zostały przeprowadzone przez p. Doris
po trawie, ścieżce, asfaltowej alejce. Następnie opowiedziały o swoich odczuciach w trakcie
spaceru. Pani Doris poprosiła także, aby chętne osoby przeszły jeszcze raz trasę przemarszu,
tym razem z otwartymi oczami. Okazało się, że odtworzenie całej ścieżki nie było takie
proste. Niektóre odcinki spaceru, zostały pominięte.
Kolejne zadanie polegało na omówieniu i rozróżnieniu pojęć „łąka, trawnik i pastwisko”.
Dzieci prawidłowo rozwiązały quiz, a następnie wykonały pracę plastyczną „pietra
roślinności na łące”. Dzieci zaznaczyły rośliny i zwierzątka żyjące na łące, które znają i
potrafią nazwać. Po omówieniu przez panią Doris zaznaczyły pozostałe rośliny i zwierzęta.
Aby rozpoznać i zapamiętać rośliny występujące na łąkach, dzieci zagrały w Memory-
roślinne. Przez chwilę oglądały pięć różnych roślin, które później musiały odszukać na łące.
Przyniesione roślinki zostały porównane i nazwane. Tylko dwie osoby zebrały pięć
właściwych roślin.
Ostatnia część zajęć to przeobrażenie w artystów malarzy. Dzieci, podzielone na kilka
grup, miały odnaleźć rośliny w konkretnej barwie (czerwone, żółte, fioletowe, zielone) i
przykleić je na otrzymane palety do farb. Dzieci były zachwycone efektem końcowym swoich
prac.
Większość dzieci była pierwszy raz w Tierpark w Zittau i były bardzo zaciekawione i
zadowolone. Po zajęciach dydaktycznych był czas na spacer po całym ogrodzie. Dzieci
obserwowały zwierzęta oraz bawiły się na placu zabaw. Zajęcia w ZOO miały charakter
edukacyjny, wychowawczy i społeczny.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Schoolovision live w Krzyżowej

Schoolovision to projekt realizowany w ramach programu eTwinning. Od 2009 roku ponad 40 szkół podstawowych z Europy, a często z innych części świata, nagrywa piosenki i tworzy do nich teledyski, prezentuje je na blogu projektowym www.schoolovision.eu. Nazwa oraz idea projektu bazuje na konkursie piosenki Eurowizji. Uczniowie i nauczyciele każdej ze szkół uczestniczących w projekcie wybierają i przydzielają punkty podobnie jak w dorosłym konkursie. Również głosowanie wygląda podobnie. W dzień przed finałem konkursu Eurowizji, szkoły uczestniczą w wideokonferencji, podczas której ogłaszają swój werdykt. W dziesięcioletniej historii projektu powstało ponad 350 nagrań i teledysków, przy ich realizacji zaangażowanych było z ponad 5000 uczniów i nauczycieli.
Projekt zdobył wiele krajowych i europejskich odznak Quality Label oraz kilka nagród ogólnoeuropejskich (Global Junior Challenge, eLearning Award w 2010 roku, Medea Award w 2013 roku. Dwukrotnie był nagradzany na europejskich konferencj…

Dzień kropki w naszej szkole

Podsumowanie zakropkowanego tygodnia


Nasza szkolna świetlica i Mega Misiaki z klas drugich, którzy uczestniczą w projekcie ponownie zostali zaskoczeni super nagrodą! Za wytrwałe uczestnictwo w zajęciach i realizowanie kolejnych zadań dotyczących bezpiecznego korzystania z internetu otrzymali nagrodę-to tablet! To już 5 nagroda z Mega Misji, w której uczestniczymy od poprzedniego roku szkolnego, a drugi tablet, dzieci bardzo się cieszą a my zachęcamy do korzystania z bezpłatnej aplikacji MegaMisja z Psotnikiem  https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.megamisja18.mobile - dobra zabawa, nauka i relaks w jednym! Zachęcamy do oglądania relacji z zajęć! MegaMisja