W zajęciach przyrodniczych w języku niemieckim uczestniczyli uczniowie klasy 4c z
SP1 w Bogatyni.
Tematem zajęć było „ Życie w wodzie”. Zajęcia przeprowadziła pani Doris Schwetz,
pracownik dydaktyczny ogrodu.
Zajęcia odbyły się w plenerze. Dzieci pracowały w trzech grupach badawczych. Po
krótkiej pogadance na temat rodzajów zbiorników wodnych (jezioro, staw, sadzawka, bajoro)
i ogólnych informacjach o rozwijającym się tam życiu, dzieci zapoznały się z zadaniami.
Szczegółowo omówiono zasady działania, m.in. dotyczące bezpieczeństwa i ochrony
obserwowanych organizmów.
Prace odbywały się rotacyjnie: grupa poszukująca w pobliskiej sadzawce żyjących w niej
organizmów (pijawki, ślimaki, larwy ważek itp.), grupa obserwująca wyłowione organizmy
pod lupą i klasyfikująca je przy pomocy kart informacyjnych oraz grupa wypełniająca grę
planszową związaną z życiem na i pod wodą.
Dzieci angażowały się w wykonywanie zadań i poprawnie je wykonywały. Zajęcia
praktyczne sprawiały im dużo radości.
Po zajęciach dydaktycznych był czas na relaks w kącikach zabaw oraz obserwację
pozostałych zwierząt w ZOO. Zajęcia w języku niemieckim w ZOO to również możliwość
bezpośredniego kontaktu z „żywym” językiem naszych sąsiadów.
SP1 w Bogatyni.
Tematem zajęć było „ Życie w wodzie”. Zajęcia przeprowadziła pani Doris Schwetz,
pracownik dydaktyczny ogrodu.
Zajęcia odbyły się w plenerze. Dzieci pracowały w trzech grupach badawczych. Po
krótkiej pogadance na temat rodzajów zbiorników wodnych (jezioro, staw, sadzawka, bajoro)
i ogólnych informacjach o rozwijającym się tam życiu, dzieci zapoznały się z zadaniami.
Szczegółowo omówiono zasady działania, m.in. dotyczące bezpieczeństwa i ochrony
obserwowanych organizmów.
Prace odbywały się rotacyjnie: grupa poszukująca w pobliskiej sadzawce żyjących w niej
organizmów (pijawki, ślimaki, larwy ważek itp.), grupa obserwująca wyłowione organizmy
pod lupą i klasyfikująca je przy pomocy kart informacyjnych oraz grupa wypełniająca grę
planszową związaną z życiem na i pod wodą.
Dzieci angażowały się w wykonywanie zadań i poprawnie je wykonywały. Zajęcia
praktyczne sprawiały im dużo radości.
Po zajęciach dydaktycznych był czas na relaks w kącikach zabaw oraz obserwację
pozostałych zwierząt w ZOO. Zajęcia w języku niemieckim w ZOO to również możliwość
bezpośredniego kontaktu z „żywym” językiem naszych sąsiadów.
Komentarze