W tegorocznej edycji odbywającego się już od 14 lat projektu eTwinning pn. Schoolovision propozycja przygotowana przez uczniów naszej szkoły zyskała uznanie szkolnego jury w 30 krajach i ostatecznie utwór pt. "Taki sen" zajął 4 miejsce. Najpopularniejsza okazał się propozycja przygotowana przez szkołę ukraińską z pierwszego gimnazjum w Czerkasach. Co ciekawe następnego dnia po szkolnym głosowaniu również w konkursie Eurowizji najlepsza okazał się piosenka z Ukrainy. Gratulacje dla naszych przyjaciół w Ukrainie.
Przed naszym utworem znalazły się jeszcze piosenki z Irlandii (również w utrzymana w stylu rap) oraz z Turcji. Wszystkie piosenki można oczywiście zobaczyć na projektowym blogu pod adresem: https://schoolovision.eu. Zachęcamy do obejrzenia gdyż oprócz walorów artystycznych są one znakomitym źródłem wiedzy o kulturze i nie tylko krajów, w których żyją nasi partnerzy.
Uczniowie z 31 szkół europejskich przyznawali swoje punkty w piątek 13 maja, na dzień przed finałem konkursu Eurowizji. Od 9 do 13 maja odbywało się spotkanie projektowe 5 szkół uczestniczących w projekcie współpracy szkół Erasmus+ pn. Schoolovision on tour. Nasi uczniowie przez 5 dni uczyli się i bawili wspólnie z kolegami z Niemiec, Bułgarii, Słowenii i Słowacji a na zakończenie wspólnych działań przygotowali wideokonferencję podsumowującą cały projekt łącząc się z kolegami z pozostałych krajów.
Projekt Schoolovsion jest prawdopodobnie najdłużej trwającym projektem eTwinning. Nawet w czasie pandemii uczniowie i nauczyciele się nie poddali i przygotowywali swoje piosenki i wideoklipy. W trakcie 14 lat przewinęło się setki jeżeli nie tysiące uczniów z wszystkich krajów Europy a czasami również z bardziej odległych zakątków świata. Projekt zawiera element rywalizacji, konkursu, który jest sprawcą wielu fajnych emocji ale chyba najtrafniej ideę projektu ujęła nasza partnerka z Izraela, która na swoim facebookowym profilu napisała, że oczywiście miło jest kiedy inni doceniają naszą pracę i dają nam punkty ale najważniejsze są te pokłady kreatywności, które są wyzwalane w uczniach rokrocznie podczas procesu tworzenia oraz proces edukacyjny, który dzieje się podczas wspólnego oglądania twórczości innych dzieci.
"Dzieci poznawały i poznawały różne kraje, różnorodne kultury, oglądały spektakularne krajobrazy, w których kręcono piosenki, w piosenkach prezentowano różne szkoły i zawody Widzieliśmy dzieci z różnych środowisk, ich ważnych obszarów zainteresowań i wartości, które prosiły o przekazanie ich piosenki." To tłumaczenie automatyczne z hebrajskiego więc może mało precyzyjne ale chyba nieźle oddaje czym Schoolovision od 14 lat jest.
Relacje z działań projektowych można oglądać na naszym kanale Youtube.
Komentarze