Przejdź do głównej zawartości

Aktywna lekcja biologii

Transgraniczny projekt Aktywna lekcja biologii był realizowany przez cały rok
szkolny 2017/2018 podczas spotkań i wspólnych działań niemieckich i polskich uczniów.
Uczestnicy zajmowali się głównym tematem projektu "Zmiany klimatyczne", ale nie zabrakło też informacji z innych obszarów np. treści związane ze światem zwierząt.
Taka tematyka, jak również bliskie sąsiedztwo z ogrodem zoologicznym sprawiły, że
pracownicy ogrodu w Zittau (Niemcy) zaproponowali, aby szkoła Weinauschule została
partnerem projektowym ze strony niemieckiej. Jest to jedna z dziesięciu szkół w Saksonii,
która promuje edukację w szeroko pojętym temacie klimatu.
Ze strony polskiej do comiesięcznych spotkań zaproszono uczniów ze Szkoły
Podstawowej nr 1 w Bogatyni. W cyklicznych zajęciach uczestniczyły zawsze te same osoby,
co sprzyjało lepszemu poznawaniu się. Również podobny wiek dzieci (11-12 lat) pozwolił
nawiązać bliższe relacje, mimo, że nazwy szkół mogłyby wskazywać różny poziom edukacji.
Uczestnicy projektu mieli okazję nie tylko obserwować z bliska ogród zoologiczny i
jego mieszkańców, ale także poznać tradycje i zwyczaje wielkanocne swoich sąsiadów.
Interesująca dla uczniów była budowa i zasady działania stacji pogodowej zainstalowanej na
terenie ogrodu. Kontakt ze zwierzętami okazał się dla wszystkich również potrzebny i zawsze
niecierpliwie wyczekiwany. Podczas każdego spotkania organizowano przerwę na wspólne
karmienie zwierząt. I tak "przy okazji" uczniowie dowiadywali się czegoś nowego o
wielbłądach, pingwinach i innych zwierzętach zamieszkujących ogród.
Ważnym momentem w przygranicznych spotkaniach była wycieczka do centrum
edukacji nadleśnictwa w Ruszowie (PL), którą udało się zorganizować dzięki zaangażowaniu
polskiego partnera projektu. Całodzienny pobyt w Ruszowie, połączony z wędrówką po
leśnych ścieżkach, prezentacją w salce dydaktycznej i pieczeniem kiełbasek przy ognisku,
zakończył roczną współpracę. Dla wszystkich uczestników to pożegnanie z projektem, jednak
już nadchodzący rok szkolny 2018/2019 będzie okazją do spotkania i poznania dla kolejnych
niemieckich i polskich uczniów z klas piątych i szóstych.
Już 18 września zaczynamy nowy cykl projektu Aktywna lekcja biologii.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Minionki kontra Sieciuchy

W konkursie pt. " Minionki kontra Sieciuchy " organizowanym przez portal Sieciaki.pl Ola z klasy 5B zdobyła 1. nagrodę. Zadaniem uczestników było stworzenie komiksu o walce Minionków z Sieciuchami. Kim są Minionki to pewnie wiecie a złe Sieciuchy możecie spotkać na portalu sieciaki.pl. Każdy z Was może zostać Sieciakiem by uczyć się jak bezpiecznie korzystać z internetu a przy okazji uczestniczyć w tego rodzaju konkursach i wygrywać nagrody. A oto praca Oli.

1song2gether4more

Od 10 do 13 maja trwała wymiana szkolna podczas, której 20 uczniów naszej szkoły wraz z trójką nauczycieli odwiedzili szkołę partnerską Freie Schule w Kassel. Wizyta związana z projektem "1song2gether4joy" to drugie spotkanie uczniów i nauczycieli obu szkół. Poprzednie miało miejsce dwa tygodnie wcześniej w Bogatyni. Cztery dni spotkania wypełnione były wspólną pracą, zabawą, zacieśnianiem relacji, nawiązywaniem przyjaźni. Uczniowie polscy byli goszczeni przez rodziny uczniów niemieckich więc mieli dużo czasu na to by się dobrze poznać i zaprzyjaźnić. Jak bardzo się ze sobą zżyli można było zobaczyć podczas pożegnania na dworcu w Kassel, gdzie nie obyło się bez łez i pytań "Kiedy znowu się spotkamy?" Spotkanie miało ściśle określony cel - przygotowanie i przeprowadzenie wideokonferencji, podczas której 35 szkół uczestniczących w projekcie "Schoolovision" podsumuje swoje działania i odda głosy na swoje piosenki. Uczniowie polscy i niemieccy wspólni...

Międzyszkolny konkurs plastyczny "Boże Narodzenie - tradycje znane i zapomniane"

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kolejnym międzyszkolnym konkursie plastycznym dla świetlic, zorganizowanym przez PSP im. PCK w Opolnie Zdroju, zatytułowanym  „Boże Narodzenie- tradycje znane i zapomniane”. Celem konkursu było uwrażliwienie dzieci na  zachowanie tradycji i obyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, wyzwolenie wyobraźni dziecięcej poprzez ekspresję plastyczną oraz inspirowanie ich do aktywności twórczej. Jury oceniło prace w trzech kategoriach wiekowych: klasy I, klasy II i klasy III.