Przejdź do głównej zawartości

Aktywna lekcja biologii

Transgraniczny projekt Aktywna lekcja biologii był realizowany przez cały rok
szkolny 2017/2018 podczas spotkań i wspólnych działań niemieckich i polskich uczniów.
Uczestnicy zajmowali się głównym tematem projektu "Zmiany klimatyczne", ale nie zabrakło też informacji z innych obszarów np. treści związane ze światem zwierząt.
Taka tematyka, jak również bliskie sąsiedztwo z ogrodem zoologicznym sprawiły, że
pracownicy ogrodu w Zittau (Niemcy) zaproponowali, aby szkoła Weinauschule została
partnerem projektowym ze strony niemieckiej. Jest to jedna z dziesięciu szkół w Saksonii,
która promuje edukację w szeroko pojętym temacie klimatu.
Ze strony polskiej do comiesięcznych spotkań zaproszono uczniów ze Szkoły
Podstawowej nr 1 w Bogatyni. W cyklicznych zajęciach uczestniczyły zawsze te same osoby,
co sprzyjało lepszemu poznawaniu się. Również podobny wiek dzieci (11-12 lat) pozwolił
nawiązać bliższe relacje, mimo, że nazwy szkół mogłyby wskazywać różny poziom edukacji.
Uczestnicy projektu mieli okazję nie tylko obserwować z bliska ogród zoologiczny i
jego mieszkańców, ale także poznać tradycje i zwyczaje wielkanocne swoich sąsiadów.
Interesująca dla uczniów była budowa i zasady działania stacji pogodowej zainstalowanej na
terenie ogrodu. Kontakt ze zwierzętami okazał się dla wszystkich również potrzebny i zawsze
niecierpliwie wyczekiwany. Podczas każdego spotkania organizowano przerwę na wspólne
karmienie zwierząt. I tak "przy okazji" uczniowie dowiadywali się czegoś nowego o
wielbłądach, pingwinach i innych zwierzętach zamieszkujących ogród.
Ważnym momentem w przygranicznych spotkaniach była wycieczka do centrum
edukacji nadleśnictwa w Ruszowie (PL), którą udało się zorganizować dzięki zaangażowaniu
polskiego partnera projektu. Całodzienny pobyt w Ruszowie, połączony z wędrówką po
leśnych ścieżkach, prezentacją w salce dydaktycznej i pieczeniem kiełbasek przy ognisku,
zakończył roczną współpracę. Dla wszystkich uczestników to pożegnanie z projektem, jednak
już nadchodzący rok szkolny 2018/2019 będzie okazją do spotkania i poznania dla kolejnych
niemieckich i polskich uczniów z klas piątych i szóstych.
Już 18 września zaczynamy nowy cykl projektu Aktywna lekcja biologii.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szkolny Konkurs Recytatorski klas I-III

Dnia 16 marca 2018 roku odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski klas I-III. Celem konkursu było: wspieranie dzieci w poznawaniu literatury dziecięcej i rozwijanie zainteresowań czytelniczych oraz umiejętności recytatorskich. Do szkolnego konkursu w eliminacjach klasowych wyłoniono
15 uczestników. Występom dzieci towarzyszyły wielkie emocje i gromkie brawa. Dziękujemy uczniom za ciekawe interpretacje wierszy polskich autorów, za wytrwałość w opanowaniu pamięciowym wierszy i odwagę, jaką dzieci wykazały występując przed publicznością.
Do następnego etapu konkursu zakwalifikowały się:
Klasa I: Amelia Duda, Zuzanna Kosowicz
Klasa II: Laura Pochylska, Natalia Stankiewicz
Klasa III:Maja Paprocka, Iga Zawada
Gratulujemy!

Psotnik i różne media – zajęcia MegaMisja!

Od września 2017 roku na świetlicy szkolnej realizujemy z dziećmi z klas I-III. zajęcia dotyczące bezpiecznego internetu - Mega Misja 2017/2018. Ogólnopolski projekt Mega Misja angażuje 270 świetlic z całej Polski. Zapraszamy rodziców, dzieci i przyjaciół naszej szkoły do zaglądania na stronę projektu. Znajdują się tam szczegółowe relacje z zajęć z naszymi dziećmi.  Do tej pory zrealizowaliśmy trzy obszary projektu: korzystanie z informacji, dziecko w środowisku medialnym oraz język mediów. Zachęcamy do komentowania relacji z zajęć. https://platforma.megamisja.pl/swietlica/profil/475

Ogólnopolski program Uczymy Dzieci Programować

W naszej szkole trzy klasy ( 1a, 2a  i 3d) zgłosiły się do ogólnopolskiego programu "Uczymy Dzieci Programować", który potrwa do końca roku szkolnego. Co tydzień będzie zadanie do wykonania, a relację z zajęć w formie zdjęć zamieszać będziemy na stronie programu oraz stronie szkolnej. Spodziewamy się wspaniałej zabawy. Pierwsze zadania już za nami.