W zajęciach przyrodniczych w języku niemieckim uczestniczyli uczniowie klas piątych (15) z SP1 w Bogatyni wraz z nauczycielką przyrody i nauczycielką j. niemieckiego.
Temat zajęć to „ Życie pingwinów”. Zajęcia przeprowadziła pani Doris Schwetz, pracownik dydaktyczny ogrodu.
Pierwsza część zajęć odbyła się w salce dydaktycznej. Uczniowie opowiadali, co wiedzą już o pingwinach. Prawie wszystkie dzieci potrafiły przekazać jakieś informacje o życiu pingwinów. Pani Doris uzupełniała ich wiedzę, pokazywała kolorowe zdjęcia, prawdziwe pióra, wykorzystywała pomoce dydaktyczne.
Kolejna część zajęć została przeprowadzona w plenerze. Uczniowie otrzymali karty pracy, które uzupełniali obserwując wygląd i zachowanie pingwinów w ich zagrodzie. Dzieci uczestniczyły w karmieniu zwierząt, a także miały bezpośredni kontakt z młodym pingwinkiem. Dużo śmiechu było podczas zabaw, w których dzieci „naśladowały” zachowania pingwinów.
Ostatni etap zajęć to podsumowanie i utrwalenie wiadomości w formie quizu wiedzowego.
Wizyta w parku była dla dzieci pouczająca oraz bardzo atrakcyjna. Po zajęciach dydaktycznych był czas na zabawę i rekreację w kącikach zabaw oraz obserwację pozostałych zwierząt w ZOO. Zajęcia w języku niemieckim w ZOO to również wspaniała możliwość bezpośredniego kontaktu z językiem niemieckim oraz rozwijanie świadomości i sprawności językowych dla naszych uczniów.
Temat zajęć to „ Życie pingwinów”. Zajęcia przeprowadziła pani Doris Schwetz, pracownik dydaktyczny ogrodu.
Pierwsza część zajęć odbyła się w salce dydaktycznej. Uczniowie opowiadali, co wiedzą już o pingwinach. Prawie wszystkie dzieci potrafiły przekazać jakieś informacje o życiu pingwinów. Pani Doris uzupełniała ich wiedzę, pokazywała kolorowe zdjęcia, prawdziwe pióra, wykorzystywała pomoce dydaktyczne.
Kolejna część zajęć została przeprowadzona w plenerze. Uczniowie otrzymali karty pracy, które uzupełniali obserwując wygląd i zachowanie pingwinów w ich zagrodzie. Dzieci uczestniczyły w karmieniu zwierząt, a także miały bezpośredni kontakt z młodym pingwinkiem. Dużo śmiechu było podczas zabaw, w których dzieci „naśladowały” zachowania pingwinów.
Ostatni etap zajęć to podsumowanie i utrwalenie wiadomości w formie quizu wiedzowego.
Wizyta w parku była dla dzieci pouczająca oraz bardzo atrakcyjna. Po zajęciach dydaktycznych był czas na zabawę i rekreację w kącikach zabaw oraz obserwację pozostałych zwierząt w ZOO. Zajęcia w języku niemieckim w ZOO to również wspaniała możliwość bezpośredniego kontaktu z językiem niemieckim oraz rozwijanie świadomości i sprawności językowych dla naszych uczniów.
Ewa Hołowińska
Mariola Błażków
Komentarze