Przejdź do głównej zawartości

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania

W roku szkolnym 2011/12 szkoła uczestniczyła w projekcie "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych" w ramach, którego uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach:
Zajęcia logopedyczne zwiększają możliwości zapobiegania rozległym wadom i zburzeniom mowy, eliminują zaburzoną komunikację z rówieśnikami i dorosłymi dzieci z problemami językowymi, eliminują zaburzenia emocjonalne, zmniejszają pogłębiające się trudności w nauce czytania i pisania oraz zwiększają motywację do pracy nad własną mową.

Zajęcia muzyczne rozwijające zainteresowania uczniów. Zajęcia prowadzone o charakterze terapeutycznym sprzyjającym lepszej komunikacji interpersonalnej, współdziałaniu oraz  rozwojowi emocjonalnemu dziecka poprzez relaksację.
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk przyrodniczych. Ich głównym celem jest rozbudzenie pasji poznawania świata przyrody i odkrywania reguł nim rządzących poprzez doświadczenia, eksperymenty, prowadzenie bezpośrednich obserwacji a także kształtowanie świadomości, że „My i przyroda to wspólna całość”.  
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia teatralne
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji. Celem zajęć jest stworzenie sprzyjających warunków rozwoju dziecka na miarę jego możliwości poprzez eliminowanie .zaburzonych funkcji rozwojowych. A szczególnie chodzi o usprawnienie zaburzonych procesów odpowiadających za prawidłowe opanowanie umiejętności czytania i pisania. Dzieci podczas zajęć powoli dążą do przezwyciężenia skutków niepowodzeń szkolnych.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

1song2gether4more

Od 10 do 13 maja trwała wymiana szkolna podczas, której 20 uczniów naszej szkoły wraz z trójką nauczycieli odwiedzili szkołę partnerską Freie Schule w Kassel. Wizyta związana z projektem "1song2gether4joy" to drugie spotkanie uczniów i nauczycieli obu szkół. Poprzednie miało miejsce dwa tygodnie wcześniej w Bogatyni. Cztery dni spotkania wypełnione były wspólną pracą, zabawą, zacieśnianiem relacji, nawiązywaniem przyjaźni. Uczniowie polscy byli goszczeni przez rodziny uczniów niemieckich więc mieli dużo czasu na to by się dobrze poznać i zaprzyjaźnić. Jak bardzo się ze sobą zżyli można było zobaczyć podczas pożegnania na dworcu w Kassel, gdzie nie obyło się bez łez i pytań "Kiedy znowu się spotkamy?" Spotkanie miało ściśle określony cel - przygotowanie i przeprowadzenie wideokonferencji, podczas której 35 szkół uczestniczących w projekcie "Schoolovision" podsumuje swoje działania i odda głosy na swoje piosenki. Uczniowie polscy i niemieccy wspólni...

Minionki kontra Sieciuchy

W konkursie pt. " Minionki kontra Sieciuchy " organizowanym przez portal Sieciaki.pl Ola z klasy 5B zdobyła 1. nagrodę. Zadaniem uczestników było stworzenie komiksu o walce Minionków z Sieciuchami. Kim są Minionki to pewnie wiecie a złe Sieciuchy możecie spotkać na portalu sieciaki.pl. Każdy z Was może zostać Sieciakiem by uczyć się jak bezpiecznie korzystać z internetu a przy okazji uczestniczyć w tego rodzaju konkursach i wygrywać nagrody. A oto praca Oli.
7 maja na stadionie miejskim w Zgorzelcu odbyły się zawody w Powiatowym Czwórboju w LA, w skład którego wchodzą następujące konkurencje: bieg na 60 metrów, skok w dal, rzut piłeczką palantową, bieg na 600 metrów dziewcząt i 1000 metrów dla chłopców.  W zawodach wzięli udział uczniowie reprezentujący naszą szkołę zarówno w kategorii dziewcząt jak i chłopców. Nasi zawodnicy mimo trudnych warunków atmosferycznych, walczyli w zawodach o jak najlepsze lokaty, wkładając w każdą konkurencje sporo wysiłku.  W ogólnej klasyfikacji, nieco lepiej wypadli chłopcy, którzy w stawce 10 zespołów z dorobkiem 789 pkt zajęli wysokie 5 miejsce tracąc zaledwie 9 pkt do brązowego medalu. Dziewczęta z wynikiem 745 pkt uplasowały się „oczko” niżej, czyli zajęły 6 lokatę. Na uwagę zasługuje również fakt, iż w klasyfikacji indywidualnej zawodów w kategorii chłopców, Aleksander Węsławowicz zajął trzecie miejsce zdobywając tym samym brązowy medal.  Gratulujemy!  Skład zespołu dziewcząt: Pietrza...