Przejdź do głównej zawartości

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania

W roku szkolnym 2011/12 szkoła uczestniczyła w projekcie "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych" w ramach, którego uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach:
Zajęcia logopedyczne zwiększają możliwości zapobiegania rozległym wadom i zburzeniom mowy, eliminują zaburzoną komunikację z rówieśnikami i dorosłymi dzieci z problemami językowymi, eliminują zaburzenia emocjonalne, zmniejszają pogłębiające się trudności w nauce czytania i pisania oraz zwiększają motywację do pracy nad własną mową.

Zajęcia muzyczne rozwijające zainteresowania uczniów. Zajęcia prowadzone o charakterze terapeutycznym sprzyjającym lepszej komunikacji interpersonalnej, współdziałaniu oraz  rozwojowi emocjonalnemu dziecka poprzez relaksację.
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk przyrodniczych. Ich głównym celem jest rozbudzenie pasji poznawania świata przyrody i odkrywania reguł nim rządzących poprzez doświadczenia, eksperymenty, prowadzenie bezpośrednich obserwacji a także kształtowanie świadomości, że „My i przyroda to wspólna całość”.  
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia teatralne
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji. Celem zajęć jest stworzenie sprzyjających warunków rozwoju dziecka na miarę jego możliwości poprzez eliminowanie .zaburzonych funkcji rozwojowych. A szczególnie chodzi o usprawnienie zaburzonych procesów odpowiadających za prawidłowe opanowanie umiejętności czytania i pisania. Dzieci podczas zajęć powoli dążą do przezwyciężenia skutków niepowodzeń szkolnych.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Odznaka Jakości za projekt eTwinning "FUN AND GAMES MATH"

Miło nam poinformować, że nasze działania w projekcie eTwinning zostały docenione. Właśnie otrzymaliśmy, wychowawczyni oraz każdy uczeń klasy 3d, Odznakę Jakości za projekt "Fun and games math". Radość nasza wielka.

ZAKODOWANE MIKOŁAJKI W 1a

Dzisiaj jak to w środę poszliśmy do sali gimnastycznej na lekcję wf. Kiedy wróciliśmy do klasy czekała na nas niespodzianka. Nie było ławek tylko stół przykryty czerwonym obrusem i zastawiony pysznościami, a na środku jakaś niespodzianka. Przygotowaliśmy swoje wizytówki-prezenty do mikołajkowego wora. Potem odkodowywaliśmy ukryty obrazek Mikołaja. I wtedy przyniesiono nam list. Myśleliśmy, że to koledzy z Polski przysłali nam widokówkę ze swojej miejscowości, a tu niespodzianka. Otrzymaliśmy list od samego Mikołaja. Prosił, żebyśmy wykonali pewne zadania w oczekiwaniu na jego przyjście. Niestety nie zdążył, ale my i tak świetnie się bawiliśmy, była zabawa i taniec, a nawet zakodowaliśmy mikołajkową trasę dla rodziny Ozobotków. A na koniec Oskar z Wiktorią otworzyli worek niespodzianek i mogliśmy zobaczyć, co Mikołaj dla nas przygotował.
To był świetny dzień. Dziękujemy Mikołaju.
Klasa 1a

Górnicy odwiedzili klasę IIA

W ramach spotkań z ciekawymi ludźmi, naszą klasę odwiedzili górnicy z Kopalni Węgla Brunatnego
Turów. Było to wyjątkowe spotkanie z Panią Reginą i Małgorzatą oraz z Panem Henrykiem. Górnicy
podzielili się z nami swoją wiedzą na temat wydobycia węgla na terenie naszego miasta. Ponadto
przybliżyli nam interesującą postać św. Barbary. Potrafili zainteresować licznymi ciekawostkami z
życia pod ziemią. Niewątpliwą atrakcją okazała się przyniesiona przez Pana Henryka szpada
otrzymywana po 25 latach pracy oraz medale uznaniowe. Zadawaliśmy wiele pytań dotyczących
ciężkiej i odpowiedzialnej pracy górników. Na zakończenie nasi goście obdarowali nas słodkimi
upominkami, a my podziękowaliśmy im za ciekawą lekcję własnoręcznie upieczonymi piernikami.
Dla obu stron było to ciekawe i bardzo sympatyczne spotkanie.