Przejdź do głównej zawartości

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania

W roku szkolnym 2011/12 szkoła uczestniczyła w projekcie "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych" w ramach, którego uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach:
Zajęcia logopedyczne zwiększają możliwości zapobiegania rozległym wadom i zburzeniom mowy, eliminują zaburzoną komunikację z rówieśnikami i dorosłymi dzieci z problemami językowymi, eliminują zaburzenia emocjonalne, zmniejszają pogłębiające się trudności w nauce czytania i pisania oraz zwiększają motywację do pracy nad własną mową.

Zajęcia muzyczne rozwijające zainteresowania uczniów. Zajęcia prowadzone o charakterze terapeutycznym sprzyjającym lepszej komunikacji interpersonalnej, współdziałaniu oraz  rozwojowi emocjonalnemu dziecka poprzez relaksację.
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk przyrodniczych. Ich głównym celem jest rozbudzenie pasji poznawania świata przyrody i odkrywania reguł nim rządzących poprzez doświadczenia, eksperymenty, prowadzenie bezpośrednich obserwacji a także kształtowanie świadomości, że „My i przyroda to wspólna całość”.  
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia teatralne
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji. Celem zajęć jest stworzenie sprzyjających warunków rozwoju dziecka na miarę jego możliwości poprzez eliminowanie .zaburzonych funkcji rozwojowych. A szczególnie chodzi o usprawnienie zaburzonych procesów odpowiadających za prawidłowe opanowanie umiejętności czytania i pisania. Dzieci podczas zajęć powoli dążą do przezwyciężenia skutków niepowodzeń szkolnych.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Schoolovision live w Krzyżowej

Schoolovision to projekt realizowany w ramach programu eTwinning. Od 2009 roku ponad 40 szkół podstawowych z Europy, a często z innych części świata, nagrywa piosenki i tworzy do nich teledyski, prezentuje je na blogu projektowym www.schoolovision.eu. Nazwa oraz idea projektu bazuje na konkursie piosenki Eurowizji. Uczniowie i nauczyciele każdej ze szkół uczestniczących w projekcie wybierają i przydzielają punkty podobnie jak w dorosłym konkursie. Również głosowanie wygląda podobnie. W dzień przed finałem konkursu Eurowizji, szkoły uczestniczą w wideokonferencji, podczas której ogłaszają swój werdykt. W dziesięcioletniej historii projektu powstało ponad 350 nagrań i teledysków, przy ich realizacji zaangażowanych było z ponad 5000 uczniów i nauczycieli.
Projekt zdobył wiele krajowych i europejskich odznak Quality Label oraz kilka nagród ogólnoeuropejskich (Global Junior Challenge, eLearning Award w 2010 roku, Medea Award w 2013 roku. Dwukrotnie był nagradzany na europejskich konferencj…

Dzień kropki w naszej szkole

Podsumowanie zakropkowanego tygodnia


Minionki kontra Sieciuchy

W konkursie pt. "Minionki kontra Sieciuchy" organizowanym przez portal Sieciaki.pl Ola z klasy 5B zdobyła 1. nagrodę. Zadaniem uczestników było stworzenie komiksu o walce Minionków z Sieciuchami.
Kim są Minionki to pewnie wiecie a złe Sieciuchy możecie spotkać na portalu sieciaki.pl. Każdy z Was może zostać Sieciakiem by uczyć się jak bezpiecznie korzystać z internetu a przy okazji uczestniczyć w tego rodzaju konkursach i wygrywać nagrody.
A oto praca Oli.