27 czerwca 2012

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania

W roku szkolnym 2011/12 szkoła uczestniczyła w projekcie "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych" w ramach, którego uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach:
Zajęcia logopedyczne zwiększają możliwości zapobiegania rozległym wadom i zburzeniom mowy, eliminują zaburzoną komunikację z rówieśnikami i dorosłymi dzieci z problemami językowymi, eliminują zaburzenia emocjonalne, zmniejszają pogłębiające się trudności w nauce czytania i pisania oraz zwiększają motywację do pracy nad własną mową.

Zajęcia muzyczne rozwijające zainteresowania uczniów. Zajęcia prowadzone o charakterze terapeutycznym sprzyjającym lepszej komunikacji interpersonalnej, współdziałaniu oraz  rozwojowi emocjonalnemu dziecka poprzez relaksację.
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk przyrodniczych. Ich głównym celem jest rozbudzenie pasji poznawania świata przyrody i odkrywania reguł nim rządzących poprzez doświadczenia, eksperymenty, prowadzenie bezpośrednich obserwacji a także kształtowanie świadomości, że „My i przyroda to wspólna całość”.  
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia teatralne
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji. Celem zajęć jest stworzenie sprzyjających warunków rozwoju dziecka na miarę jego możliwości poprzez eliminowanie .zaburzonych funkcji rozwojowych. A szczególnie chodzi o usprawnienie zaburzonych procesów odpowiadających za prawidłowe opanowanie umiejętności czytania i pisania. Dzieci podczas zajęć powoli dążą do przezwyciężenia skutków niepowodzeń szkolnych.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Brak komentarzy: